Thursday, May 03, 2007

Διάλογος

Από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" (2-5-2007)


Αντίλογος για το «Τρίτο Πρόγραμμα»

Επιστολή στη διεύθυνση της «Ε» έστειλε ο γενικός διευθυντής της Ελληνικής Ραδιοφωνίας κ. Αντώνης Ανδρικάκης, ως απάντηση στο προ ημερών σχόλιό μας για τις αλλαγές που γίνονται στο «Τρίτο Πρόγραμμα». Ιδού τι γράφει:

«Αναρωτιέμαι αν το σημείωμα του κυρίου Δημήτρη Κανελλόπουλου είναι αποτέλεσμα σύγχυσης, ελλιπούς πληροφόρησης ή σκόπιμης διαστρέβλωσης της πραγματικότητας. Πώς αυτά που γνωρίζουν οι ακροατές του Τρίτου δεν τα γνωρίζει ο καθ' ύλην αρμόδιος συντάκτης του ραδιοφώνου; Κι αφού δεν τα γνωρίζει, γιατί δεν μας παίρνει τηλέφωνο να τον ενημερώσουμε;

Κάθε φορά που κάποιες εκπομπές κλείνουν τον κύκλο τους και αλλάζει το πρόγραμμα, διαβάζουμε κείμενα για αποψίλωση, για εγκατάλειψη και άλλα συναφή».

Στη συνέχεια της επιστολής του ο κ. Ανδρικάκης αναφέρεται «στην ανάπτυξη του Τρίτου Προγράμματος με πομπούς σε όλη την Ελλάδα», «στη μεγάλη αύξηση της ακροαματικότητάς του» υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Παπαδημητρίου, στις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί σε διάφορους χώρους και στην «επένδυση που γίνεται τα τελευταία χρόνια από την ΕΡΤ για το Τρίτο Πρόγραμμα και είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία της Ραδιοφωνίας».

Και καταλήγει ως εξής:

«Το να δοκιμάζεις νέες εκπομπές, νέες μορφές ραδιοφωνικής επικοινωνίας, νέες ιδέες, μπορεί να είναι ενοχλητικό για κάποιους, αλλά είναι και αυτό μέσα στους σκοπούς της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης. Αλλωστε οι αριθμοί δείχνουν ότι οι νέες εκπομπές ενδιαφέρουν τους ακροατές της Δημόσιας Ραδιοφωνίας, που είναι και οι χρηματοδότες της.

Για περισσότερες λεπτομέρειες έχουμε και τηλέφωνο, αλλά μάλλον ο συντάκτης δεν το έχει στον κατάλογό του. Εχει άλλα τηλέφωνα».

* Απάντηση του Δημήτρη Κανελλόπουλου:

Τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Το ζήτημα έχει να κάνει με το αν το «Τρίτο Πρόγραμμα» είναι καλό ραδιόφωνο, που είναι, ή με το αν διώχνει τους μισούς παραγωγούς του, που τους διώχνει; Για την ταμπακέρα δεν λέει και πολλά ο κ. Αντώνης Ανδρικάκης. Απλώς... πετάει ένα «κάποιες εκπομπές κλείνουν τον κύκλο τους» και τρόπον τινά ξεμπερδεύει. Ο γενικός διευθυντής της Ελληνικής Ραδιοφωνίας θεωρεί πως η εκδίωξη είκοσι περίπου παραγωγών δεν είναι αποψίλωση, αλλά συνηθισμένες αλλαγές σε έναν ΡΣ - όπως το βλέπει κανείς.

Η ουσία είναι, και το επαναλαμβάνω, ότι από προχθές Δευτέρα οι εκπομπές των μισών (περίπου) παραγωγών σταμάτησαν. Οι υπεύθυνοι διαβεβαιώνουν βέβαια πως σιγά σιγά θα προστεθούν καινούργιες εκπομπές, αυτό όμως δεν αναιρεί τα παραπάνω. Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, πού διακρίνει στο σχόλιό μας ο κ. Ανδρικάκης τη σύγχυση, την ελλιπή πληροφόρηση και τη σκόπιμη διαστρέβλωση.

Οσον αφορά δε τα τηλέφωνα που έπρεπε να κάνουμε αλλά δεν κάναμε -το επαναλαμβάνει δύο φορές, προφανώς προς εμπέδωση-, μάλλον ο κ. Ανδρικάκης είναι αυτός που θα έπρεπε να μας πάρει ένα τηλέφωνο πριν στείλει την επιστολή του. Ετσι θα είχε πληροφορηθεί για την (τηλεφωνική!) επικοινωνία μας με το γραφείο του διευθυντή του Τρίτου Προγράμματος κ. Παπαδημητρίου, απ' όπου μας επιβεβαίωσαν επίσημα τις πληροφορίες μας για τις επικείμενες αλλαγές.

Το «ΤετΡάδιο» δεν βρίσκεται σε αντιδικία με την ΕΡΤ. Αυτό που θέλουμε, όπως και ο κ. Ανδρικάκης, είναι ένα καλό και ζωντανό «Τρίτο Πρόγραμμα». Ας έχει υπόψη του όμως ότι εμείς υπερτερούμε απέναντί του, μια και ως ακροατές έχουμε πάντοτε τον πρώτο λόγο.

13 comments:

athanasia said...

Μου θυμίζει την "σταθεροποίηση" (όταν εννοούμε πτώση τιμών), την "αύξηση της αποτελεσματικότητας" (όταν εννοούμε απολύσεις) και άλλους ευφημισμούς...

Υ.Γ. Με τα "παραγεμίσματα" του προγράμματος θα κάνουν τίποτε;

Λέγοντας "παραγεμίσματα" εννοώ όταν στα ενδιάμεσα παίζει ένα κομμάτι χωρίς να δίνεται καμιά πληροφορία για τον τίτλο, τον συνθέτη, την ορχήστρα ή τον σολίστα (ώστε ο ακροατής να μην έχει την πληροφορία που θα του ήταν χρήσιμη για να ψάξει ή να αποφύγει-ανάλογα με το αν του άρεσε ή δεν του άρεσε).

proinos said...

Καλησπέρα athanasia

Πολύ ενδιαφέρον ο παραλληλισμός σας σε σχέση με την απομάκρυνση των παραγωγών. Φοβάμαι ότι πρόκειται για κάτι χειρότερο από εργασιακό θέμα. Συγκεκριμένες προτεραιότητες της διοίκησης της ΕΡΤ σε σχέση με το προς τα που πάνε τα χρήματα.
Πάντως όχι προς το Τρίτο...

Υπάρχουν ορισμένα μουσικά διαλείμματα στο πρόγραμμα του Τρίτου, στα οποία ακούγεται απλώς μουσική, αφού δεν υπάρχει και κάποιος να κάνει (και να ήθελε) εκφώνηση.
Τουλάχιστον ας υπάρχουν οι σχετικές πληροφορίες πάντα εντός των εκπομπών...

athanasia said...

Συμφωνώ ότι δεν είναι μόνον εργασιακό θέμα, γιαυτό και θα μπορούσα να προσθέσω τον ευφημισμό "εξορθολογισμός" (όταν εννοούμε ότι θα χρησιμοποιήσουμε τους διαθέσιμους πόρους για ανοησίες, επειδή ενδεχομένως αρέσουν σε περισσότερους).

gerasimos said...

'Ολως τυχαίως όποτε ανοίγω την τηλεόραση - σπάνια πια - σε ΕΤ1 (νομίζω ξεκίνησε τον νέο κύκλο λειτουργίας της πριν χρόνια ως ειδησεογραφικό κανάλι) και ΝΕΤ (νομίζω αντίστοιχα ξεκίνησε ως κανάλι ντοκιμαντέρ και εκπομπών πολιτισμού) όλο σε ποδόσφαιρο πέφτω. Μήπως - λέω μήπως - τα χρήματα έχουν πάει εντελώς αλλού και όχι στο Γ' Πρόγραμμα; Ή μήπως στη σύγχρονη Ελλάδα το ποδόσφαιρο είναι ΚΑΙ είδηση (ποιος παίζει με ποιον ακούω να συζητάνε όλοι στις παρέες) ΚΑΙ ο πολιτισμός μας;

proinos said...

Το ποδόσφαιρο και ο αθλητισμός είναι μέρος της καθημερινότητας. Δεν θα μπορούσε να το αρνηθεί αυτό κάποιος και για τη δημόσια ραδιοτηλεόραση. Απο αυτό το σημείο όμως, ως τις προκλητικά γενναιόδωρες (ως προς τις ομάδες) συμφωνίες της ΕΡΤ, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, υπάρχει απόσταση.

Γεννάται επίσης και το εξής ερώτημα. Ουδείς σίγουρα πιστεύει ότι η ΕΡΤ θα βγάλει τα 30,5 εκατομμύρια ευρώ (10 δις δραχμές!!) που θα πληρώσει σε Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό την επόμενη τριετία. Πρόκειται για σαφώς μη ανταποδοτική συμφωνία, η οποία (φαντάζομαι θα ισχυρίζεται η ΕΡΤ) είναι προσφορά προς τους τηλεθεατές, βάζει την ΕΡΤ στο παιχνίδι της αγοράς και άλλα τέτοια όμορφα.

Πως συμβαίνει λοιπόν να μην ενοχλείται η ΕΡΤ από τον μη ανταποδοτικό χαρακτήρα αυτής της συμφωνίας (αλλά και όχι μόνον, βλ. Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης πχ) και αντίθετα κάθε παροχή (υποπολλαπλάσια βέβαια) σε ο,τιδήποτε πλησιάζει επικίνδυνα την έννοια πολιτισμός κόβεται, δεν συζητείται καν (αν πρόκειται για πρόταση) και εν προκειμένω συνεχώς συρρικνούται ως μη ανταποδοτική (το Τρίτο δεν έχει καν διαφημίσεις ως γνωστόν) και αποτελεί πρώτο και σίγουρο υποψήφιο θύμα κάθε περικοπής ή νομικίστικης εφεύρεσης (διάταγμα Παυλόπουλου πχ)...

proinos said...

Θυμίζω επίσης ότι "ο Πολιτισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας" όπως δημοσίως δήλωσαν τα πλέον επίσημα χείλη.

Τόσο βαριά, που απ'ό,τι φαίνεται, δεν σηκώνεται με τίποτα...

gerasimos said...

Δεν διαφωνώ ως προς το ότι το ποδόσφαιρο, όπως και χιλιάδες άλλα πράγματα, είναι μέρος της καθημερινότητας. ΤΟΣΟ ποδόσφαιρο όμως; Νομίζω πως ούτε την περίοδο της επταετίας δεν είχε δει ο κοσμάκης τόση μπάλα. Ιδίως εδώ στη Θεσσαλονίκη, αν κάνει κάποιος οποιαδήποτε μέρα μια βόλτα έξω από καφετέριες, σουβλατζίδικα, κρεπερί, συνοικιακά μπαράκια, θα δει εντός τη γνωστή μεγάλη πράσινη οθόνη. Θα έλεγα ότι το θέμα είναι πρωτίστως και δυστυχώς πολιτισμικό και δευτερευόντως οικονομικό (τα δύο είναι βέβαια αλληλένδετα).

proinos said...

Οπως και σε άλλα πράγματα, ισχύει και εδώ ότι όσο περισσότερο προσφέρεις κάτι, τόσο περισσότερο το ζητά ο κόσμος. Αν σκεφτεί κάποιος τόσα κανάλια, ψηφιακή, δορυφορικά, ξένα, κλπ, είναι σίγουρο ότι όλο το 24ωρο μπορεί να βλέπει μπάλα...

Υπάρχει πάντως και το κανάλι της Βουλής ή το Mezzo.

elafini said...

τελικά έχω την αίσθηση πως είναι απλά μόνο θέμα συμφερόντων (οικονομικών κυρίως)και συντεχνιών...αυτοί που αποφασίζουν δεν κάνουν καν τον κόπο να σκεφτούν πέρα από αυτό...τη σημασία έχει η ποιότητα ή το κοινό;

άργησα λίγο να πάρω χαμπάρι πως πήρε μπροστά η συγγραφική σας πένα..με συγχωρείτε ε; ;)

καληνύχτα

proinos said...

Την πένα μου είπατε?
Μπα...
Τα δύο τελευταία post είναι άρθρα του Δημήτρη Κανελλόπουλου από την Ελευθεροτυπία...

elafini said...

γενικά...ευχάριστη ενεργοποίηση :)

και κάτι γλυκό..

http://alagrecque.wordpress.com/2007/05/11/macarons/#comments

proinos said...

macarons?

Σλουρπ!

elafini said...

υπέροχα δεν είναι?ο συγκεκριμένος φίλος έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στο site του..αν είσαι λάτρης της γαστρονομίας...και τα συνδυάζει ωραία με μουσικές και ταινίες...ο Cage ότι καλύτερο για την ώρα που το έστειλες..καλημέρα :)